Beautiful Bali - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Anna - WaarBenJij.nu Beautiful Bali - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Anna - WaarBenJij.nu

Beautiful Bali

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

20 Oktober 2015 | Indonesië, Balikpapan

Hellooooo!

Hier weer even een korte update vanuit het allermooiste Bali! Vorige week ben ik begonnen met lesgeven, samen met een ander meisje. De kindjes zijn hier echt zo lief, ze willen heel erg graag Engels leren. Dus toen wij aankwamen, waren ze onwijs nieuwsgierig en renden ze zo ongeveer naar ons toe ;) Ook vind ik de kinderen hier zo bijzonder en mooi! De kinderen kunnen helemaal geen Engels spreken, dus het is best lastig om spelletjes of dingen uit te leggen aan de kinderen. Maar door een beetje creatief te zijn en gebaren te gebruiken kom je heel ver! Het enige wat ik niet wist van te voren, is dat je eigenlijk niet zoveel hebt aan je dag. Je bereidt de les in de ochtend voor, en in de middag van half 2 tot half 5 geef je les. Daarom heb ik gevraagd of ik les kan geven aan kinderen van 4/5/6 jaar, zij hebben school van 7 tot 10 uur en daarna bereid je de les van de volgende dag voor en ben je de rest van de dag vrij, zodat ik nog iets kan zien van het mooie Ubud en in het weekend wat langer de tijd heb om andere mooie plaatsen te zien! Wat me opviel tijdens de eerste dag is dat er gewoon kinderen op een scooter rijden, of gewoon met z'n vieren op 1 scooter rijden! Een kind had zijn eigen helm mee in de klas, dat is echt zo apart om te zien. In principe mag iedereen hier scooter rijden volgens mij, maar het verkeer is hier een beetje gevaarlijk en iedereen rijdt links dus dat is ook heel anders.
In de weekenden heb ik dus vrij en wil ik zoveel mogelijk zien van Bali! Ik ben tot nu toe alleen nog in Bali geweest, maar ik vind hier alles al zo mooi en bijzonder en dan te bedenken dat er nog zoveel moois te zien is in de wereld... Maar goed, vorig weekend was ik dus samen met twee huisgenootjes in Kuta en daar hebben we leuke mensen leren kennen en die hebben we weer gezien in Gili Trawangan, waar we dit weekend zijn geweest. Dit is een super mooi eiland vlakbij Bali. Het is hier heel anders dan in Ubud. Het is een klein eiland en er rijden vooral wagens met paarden. Of je kan er een fiets huren. Ook is er geen politie op het eiland, het is echt een hele andere wereld. Het voelde wel een beetje als het paradijs en zo zag het er ook uit. Heel jammer dat ik er maar drie dagen was. De eerste avond hebben we de sunset gezien, helaas was het bewolkt waardoor je niet zoveel zag. De laatste avond regende het, waardoor ik dacht dat we de sunset weer niet zouden kunnen zien. Maar toen ik om 6 uur naar buiten liep was het niet meer bewolkt en was ik net te laat om de zon te zien dus daar heb ik wel veel spijt van! Gelukkig heb ik nog wel een mooi lucht en omgeving kunnen zien.
Verder heb ik een massage gehad van een uur, dat was super ontspannend en fijn. Ook heb ik een henna tattoo laten zetten van het ohm - teken. Het Ohm symbool staat voor eeuwigheid, oneindigheid en het universum. Ook staat het ohm (of aum) teken voor een heilige lettergreep uit hindoeïstische en boeddhistische gebeden.

Maaar ik wil nog veel vertellen, alleen wil er nu iemand anders gebruik maken van de computer, dus wordt vervolgd! Waar ik volgend weekend heenga is nog een verrassing ;) Jullie zien het vanzelf! Kusss!


  • 20 Oktober 2015 - 14:39

    Debora:

    Wat een geweldige ervaring Anna. Dit vergeet je nooit meer. Leuk om je blog te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 11 Okt. 2015
Verslag gelezen: 671
Totaal aantal bezoekers 1606

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 31 December 2015

Bali & Thailand

Landen bezocht: