Bali: week 1 - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Anna - WaarBenJij.nu Bali: week 1 - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Anna - WaarBenJij.nu

Bali: week 1

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

11 Oktober 2015 | Indonesië, Balikpapan

Hallo lieve allemaal!

Ik ga proberen om hier een verslagje te schrijven over de afgelopen week! Ik ben nu best wel moe, maar het is leuk om alles te kunnen terug lezen en jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen!
Mijn reis begon 3 oktober, om 11:45 vloog ik eerst naar Kuala Lumpur in Maleisie en daarna naar Depansar in Bali! Ik had wel eens eerder alleen gevlogen, maar dit was naar Mallorca en van Italie naar Nederland, dus dit was heel anders. Ook had ik nog nooit overgestapt op een ander vliegveld in het Buitenland, dus dat was wel spannend. Ik had afscheid genomen van mam en pap en toen moest ik alleen door de douane, toen pas voelde ik een beetje zenuwen! Ik was helemaal alleen. Toen ik in het vliegtuig zat, was er iets met de koffers en nog iets anders wat ik niet verstond (gebrekkig Engels en lawaai). En we vlogen pas anderhalf uur later weg, dus dat was wel balen!!! Ik zat wel ekker bij het raam en naast mij zat een vrouw die naar Australie ging. Ik had iets minder dan 3 uur om over te stappen in Kuala Lumpur, maar uiteindelijk had ik nog maar 50 minuten om over te stappen... Gelukkig was ik snel bij de Gate en ik hoefde mijn koffer niet opnieuw in te checken en alleen mijn rugzak moest door de beveiliging. Daarna nog ongeveer 3 uur gevlogen en toen was ik in Bali! Mijn koffer ophalen en mijn visum laten zien ging best wel snel. Toen moest ik de organisatie Green Lion vinden. Dat was best moeilijk, want er stonden echt 100 mensen naast elkaar met allemaal verschillende bordjes (of papiertjes) en het was niet heel duidelijk. Maar na 10 minuten ongeveer zag ik het bordje! De man zei dat ik even kon gaan zitten. Daarna kwam er een Nederlands meisje bij, Djamilla, en met haar en een ander meisje (Molly) uit California zat ik in de taxi. Molly werd bij een ander huis afgezet dan wij. Vervolgens moesten we lang doorlopen en langs huizen lopen van locals, en toen kwamen we aan bij ons huis in Ubud. Ik zit daar met 7 anders meisjes, iedereen is super aardig. Ik ga nu vooral om met Djamilla, een Nederlands meisje en Natasha, een Engels meisje. Iedereen in het huis doet ander vrijwilligerswerk. Er zijn verschillende progamma's: kindergarten, teaching, helping turtles of construction (dan ga je geloof ik huizen bouwen etc). Zondag toen we aankwamen hebben we niet veel gedaan, ik heb met Djamilla mangosap (supper lekker en vers!) gedronken bij een cafeetje en daarna hebben we gegeten in het huis. We krijgen bijna elke dag rijst als lunch en avondeten haha, dus soms ga ik ook bij Vespa cafe, daar hebben ze heel lekker eten: pompoensoep, avocado, vegetarische lasagne en nog veel meer. Zondag na het eten werd het opeens super snel donker! Dat had ik me helemaal niet gerealiseerd. Het leek wel nacht. Dit was rond 6 uur, half 7 denk ik. Daarna zijn we om 8 uur naar bed gegaan, want we waren super moe van de reis.

Maandag begon onze introductieweek, deze zal ik kort samenvatten:
Maandag begonnen we gelijk met een lang stuk te lopen in de hitte, het was wel even wennen! De warmte is hier zo anders dan in Europa, niet echt uit te leggen. We zijn naar monkey forest geweest, super leuk, daar lopen allerlei apen rond. Vervolgens zijn we naar de markt gegaan, en als je daar bent, dan wil je echt alles kopen! Vervolgens haddden we uitleg over de cultuur en in de avond zijn we naar den Balineese dans wezen kijken, dat was ook indrukwekkend, met vuur. Vervolgens zijn we nog wat gaan drinken, het was een super drukke eerste dag.
Dinsdag hebben we flower offering gemaakt (dat doen ze hier in Bali, bloemen met wierook op straat, ruikt super lekker!) In de middag hadden we Indonesian language class.
Woensdag hebben we gekookt in de ochtend, we hebben loempia's gemaakt, fried banana en een soort fruit cocktail (geen alcohol hoor ;) )
Donderdag in de ochtend hebben we batik painting gemaakt dat is echt super vet! Op een doek met een bepaald soort verf. Resultaat: zie mijn omslagfoto op facebook. Daarna hebben we 2 uur gelopen en hebben we de rijstvelden bekeken in Ubud. Super mooi uitzicht.
Vrijdag zijn we naar een holy water temple geweest. Dat was echt een bijzondere ervaring. We hadden een sarong aan, en we hebben wensen gedaan in het heilige water (Holy Water). Dus met sarong en alles in het water. In de middag hebben we uitleg gehad over ons vrijwilligerswerk. Ik ga lesgeven samen met een ander meisje. In de ochtend bereid je de lessen voor en dan begin je om half 2 tot half 5. Ze zeiden dat je alles goed moet voorbereiden, omdat je niet weet hoeveel de kinderen al weten in het Engels. Dus veel back up plans! Morgen begint het, spannend!
Na deze informatie ben ik met Natasha en Djamilla naar Kuta gegaan, dit is een toeristische plek bij het strand. Kort samengevat: Het is echt zo geweldig hier!!!! Alles is zo leuk en mooi hier. We hebben een super mooi hostel met zwembad en we hebben al super veel leuke mensen ontmoet. De mensen zijn ook super aardig. Alleen is hier helaas ook armoede, dat merk en zie je wel... Verder gaat met mij alles goed, nog niet echt ergens last van gelukkig dus hopelijk blijft dat zo!
Ik ben nu nog in het Hostel in Kuta, ik denk dat we over een paar uur terug gaan Ubud naar ons huis. Ik ga nu weer even relaxen bij het zwembad! Groetjes uit het allermooiste Bali en ik hoop dat het in Nederland nog een beetje mooi weer is! Kusss
Ps. Ik kan zoveel vertellen denk ik, maar heb al zoveel meegemaakt en gezien en ben niet super goed in gedetailleerd schrijven ;)

  • 11 Oktober 2015 - 10:24

    Anna :

    Locatie klopt niet! De computer deed raar.

  • 11 Oktober 2015 - 11:01

    Marielle :

    Klinkt Supergoed an!!! Je hebt het er goed naar je zin! Goed ook om te horen dat de reis en opvang goed zijn gegaan! Is toch altijd maar even afwachten! Ben benieuwd naar je
    Volgende verhaal! XXX

  • 11 Oktober 2015 - 23:58

    Annemieke:

    Wauw Annie! Klinkt goed! Ik vind het zo cool dat je dit allemaal doet!! Enjoy! X

  • 12 Oktober 2015 - 18:10

    Colinda:

    Ahhh zo leuk Annie!! Mega trots op je. Geniet er lekker van en dikke kussssss

  • 12 Oktober 2015 - 20:09

    Mam:

    Leuk om je zo te kunnen volgen. Top!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 11 Okt. 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 1608

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 31 December 2015

Bali & Thailand

Landen bezocht: